avaa
Mesaje : 4 Data de inscriere : 11/04/2011
| Subiect: Cursuri ABA, workshopuri Sam 14 Mai 2011 - 23:36 | |
| Cursul se adresează celor la început de drum în lucrul cu copii, părinților care lucrează cu proprii copii și oricui este interesat de acest subiect. Întâlnirile au loc o dată pe lună, în weekend, sâmbăta, 10:00-15:00 (vor fi 6 întâlniri) Organizator: Cabinet Individual de Psihologie Mihaela Luca Data începerii: 21 mai 2011 Locația: București, B-ul Unirii 76, Bl. J3 A, et. 2, Ap.7, Interfon 107 Taxa de participare: 50 ron/întâlnire Înscrieri: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link], 0727 941 283 Cursul are o parte teoretică și una practică (lucru pe cazuri și joc de rol). Tematica va fi diferită de la curs la curs, urmând să discutăm în amănunt despre diagnosticare, testare, evaluarea psihologică, principiile de baza în ABA și psihoterapia cognitiv-comportamentală, programele de terapie (scop, modalități de lucru, adaptare), intervenția asupra problemelor de comportament, teoria minții, integrarea în grădinițe/școli, susținerea copiilor prin continuarea terapiei ABA cu alte forme de psihoterapie. Se oferă suport de curs și diplomă de participare la fiecare întâlnire (pe tema abordată în ziua respectivă). Acest workshop NU este acrediatat de Colegiul Psihologilor din România, nu se primesc credite. Tematică:
- Analiza comportamentală aplicată (ABA) – concepte de bază
- Discrete trial
- Prompt
- Modelul ABC (antecedent-comportament-consecință)
Psihoterapia cognitiv-comportamentală – concepte de bază Selectarea, definire și măsurarea comportamentului Selectarea și definirea obiectivelor comportamentale în terapie Măsurarea comportamentului Evaluarea și analiza schimbărilor comportamentale: prezumții de bază și strategii Întărirea negativă (prin prezentare de stimuli, prin luarea stimulilor) Întărirea pozitivă Descreșterea comportamentelor neadecvate fără pedepse: extincția, recompensa diferențiată, manipularea antecedentului Motivația operațională. Controlul stimulilor Dezvoltarea comportamentelor noi: Imitația, Shaping, Chaining Comportamentul verbal Generalizarea și întreținerea Autism, sindrom Asperger, ADHD, ADD, întârziere în dezvoltarea limbajului, retard mental: criterii de diagnostic, simptomatologie, diagnotic diferențial Testarea și evaluarea psihologică (sunt prezentare mai multe teste, modul de aplicare și interpretare) Prezentarea programelor De achiziție cognitivă De dezvoltarea a limbajului De socializare De autoservire și independență (alimentația, toaleta, îmbrăcat, mers la magazin etc) De conversație De conștientizare a propriei persoane De raportare la ceilalți și de conștientizare a celorlalți De dezvoltare a teoriei minții Selectarea programelor. Diferenţe în stabilirea obiectivelor integrării copiilor autişti înalt funcţionali sau cu Sindrom Asperger şi a celor cu autism infantil sau cu retard asociat sau cu ADHD Adaptarea programelor Înregistrarea datelor în terapie Intervenția asupra autostimulării și asupra altor comportamente nedorite Ce urmează după ABA? Intervenția psihoterapeutică de susținere și creștere a motivației pentru integrare Shadow (umbra) Definirea termenilor “shadow”, “shadowing”; Abilităţi/cunoştinţe necesare “umbrei” la începutul lucrului într-o grădiniţă/şcoală; Definirea atribuţiilor educatoarei/umbrei/terapeutului ABA care lucrează individual cu copilul (comparaţie); Abilităţi/achiziţii minime necesare copilului cu autism când este integrat în grădiniţă; Obiective generale de atins în şcoli Relaţia între dezvoltarea cognitivă, teoria minţii şi integrarea socială; Modalităţi de prompt la grădinţă/Dependenţa de prompt/Reducerea prompului; Strategii de promovare a independenţei şi de reducere a stigmatizării; Comportamentele neadecvate şi modalităţi de abordare/Exprimarea furiei şi a dezacordului într-o manieră adecvată; Sistemul de recompensă şi aplicarea lui la grădiniţă; Stabilirea scopurilor şi evaluarea atingerii acestora; Generalizarea la grădiniţă; Înregistrarea datelor Colaborarea eficientă cu educatoarea; Greşeli frecvente în “shadowing”; Excepţii de la “reguli” sau “Cum ne adaptăm învăţământului românesc?”; [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] | |
|