Nu văd eu chestionarul sau nu e ataşat??
Până apare, spun părerea mea de nespecialist, cu experienţă doar de părinte:
- educaţia oricărui copil (inclusiv a celor cu autism) constă dintr-un complex de intervenţii
- evident că un copil la care intervenţia începe mai timpuriu are o evoluţie mai bună pentru că are de partea sa cel puţin două resurse: 1) timpul (logic!) - începând programul de intervenţie la 1 an are timp mai mult pentru achiziţii până la 3-5 ani când se presupune că intră în colectivitate (e principalul reper) decât unul care începe la 4 ani şi 10 luni; 2) capacitatea de "absorbţie" a informaţiei şi a modelelor comportamentale - ştiind că e mult mai greu de a forma comportamentele dorite pe un "teren" pe care s-au fixat şi întărit deja comportamente nedorite, stereotipii, autostimulări, "adâncit" în discontact, decât pe un teren "curat" şi cu un potenţial mai mare pentru a imita, a dobândi achiziţii noi pe toate ariile de dezvoltare
- relaţia părinţi - profesori... la acest capitol pot spune doar "offf, Doamne!"