Copii cu autism
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Copii cu autism

FORUM INFORMATIONAL PENTRU RECUPERAREA COPIILOR CU AUTISM
 
AcasaAcasa  PortalPortal  Ultimele imaginiUltimele imagini  CăutareCăutare  ÎnregistrareÎnregistrare  ConectareConectare  

 

 Trăsături caracteristice ale copilului autist

In jos 
AutorMesaj
ionescu lucretia




Mesaje : 2
Data de inscriere : 06/11/2013

Trăsături caracteristice ale copilului autist Empty
MesajSubiect: Trăsături caracteristice ale copilului autist   Trăsături caracteristice ale copilului autist I_icon_minitimeMier 6 Noi 2013 - 23:35

Trăsături caracteristice ale copilului autist


 
Leo Kanner evidenţiază o serie de trăsături caracteristice, printre care sunt:


Ø nu poate avea o poziţie normală când este luat în braţe, remarcându-se lipsa zâmbetului ca raspuns la zâmbetul mamei;

Ø incapacitate de comunicare verbală;

Ø teamă şi emoţii exagerate, nejustificate: lipsit de ataşament faţă de părinţi, este legat de un obiect oarecare; pericolele reale nu-i provoacă frică, dar, se sperie de stimuli obişnuiţi: foşnetul frunzelor, ropotul ploii;

Ø Jocul prezintă anumite particularităţi: are caracter stereotip, folosind obiecte mai simple, ca de exemplu, sfoara, hârtie, apă, nisip, evitându-se jocul colectiv;

Ø izolarea şi retragerea în sine şi incapacitatea de a percepe pericolul real;

Ø comportamente stereotipe şi repetitive. Stereotipiile pot fi gestuale, ca: repetiţii ale mişcărilor mâinilor, degetelor, braţelor, rotirea corpului în jurul axului său, mersul pe vârfuri, preferând activităţi ca: lovirea sau zgârierea unei jucarii, a unui obiect;

Ø are a memoria bună pentru diverse aranjamente spaţiale şi preferinţă pentru ordonarea unor obiecte, deoarece el manifestă o "nevoie obsedantă" pentru simetrie.

E. Verza grupează principalele anomalii ale autismului astfel:[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

             Dificultăţi de limbaj şi comunicare ce se manifestă de timpuriu prin dezinteres faţă de percepţia limbajului,  discontinuitate în dezvoltare şi învăţare şi deficienţe perceptuale şi de relaţionare La vârsta de 5 ani pot repeta unele cuvinte, având tendinţa de a schimba ordinea sunetelor în cuvânt şi de a nu folosi cuvintele de legătură. Ecolalia este evidentă, dând impresia unui ecou prin repetarea sfârsitului de cuvânt. Vocabularul este sărac, vorbirea este lipsită de intonaţie şi de flexibilitate, dezagreabila, iar formulările verbale sunt stereotipe şi repetitive.

Dicontinuitate în învăţare şi dezvoltare se manifestă prin incapacitate de a număra, are abilităţi la operaţii de înmulţire. Prezintă dificultăţi în învăţarea literelor, dar cifrele le invaţă repede. Se orientează bine în spaţiu, dar manifestă stereotipii în formarea unor comportamente cognitive, accentuate prin lipsa de interes pentru lucruri noi.

         Deficienţe perceptuale şi de relaţionare apar de la naştere şi se manifestă prin agitaţie în majoritatea timpului, cu plânmsul continuu, nu prezintă interes de a cunoaşte lumea înconjurătoare. O parte dintre copii autişti manifestă interes pentru obiectele strălucitoare sau faţă de lumina, în timp ce alţii nu percep elementele componente ale obiectelor. Pot reacţiona pozitiv la muzică, au abilităţi de a cânta.

        Tulburările acţionale şi comportamentale sunt stereotipe, având reacţii diminuate la frig şi durere şi prezintă rezistenţă la sedative şi hipnotizante. Au nevoie redusă de somn şi au înclinaţii spre automutilare şi autodistrugere / autostimulare (kinestezică, tactilă, auditivă, vizuală).

           Tulburări ale afectivităţii motivaţionale se manifestă prin lipsa de interes pentru contactul social, indiferenţă faţă de suferinţele altora, ataşându-se faţă de obiecte fără semnificaţie: cutii goale, bucăţi de hârtie. Manifestă frică patologică faţă de obiecte obişnuite şi nu are atitudini pozitive constante faţă de persoanele cunoscute. Trăiesc stări de frustraţie, anxietate şi hiperexcitabilitate, manifestând izolare.

Tulburări ale gândirii şi ale inteligenţei rezultă din activitatea de joc. Ce este de genul celui al sugarului, de manipulare, fără a acorda importanţă jucăriei sau un scop jocului. De cele mai multe ori se asociază cu forme ale deficienţei mintale datorită unor anomalii ale sistemului nervos central. Prezuntă dificultăţi în înţelegerea imaginativă a unor situaţii reale împiedică raportarea corectă la prezent sau proiecţia în viitor. Datorită unei memorii mecanice bună pot crea impresia unei inteligenţe bune. Neînţelegând semnificaţia şi simbolistica lingvistică, nu manifestă atenţie când li se vorbeşte sau când se produc evenimente cu semnificaţie.




[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] Verza, E., (2002), Introducere în psihopedagogia speciala si asistenta sociala, Editura. Fundatiei Humanitas, Bucureşti, pag. 207

Lucretia Ionescu Buiciuc
Sus In jos
 
Trăsături caracteristice ale copilului autist
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» "Am fost autist eu..."
» Cred ca puiul meu e autist!
» COPIL AUTIST OLIMPIC LA 4 MATERII
» ce tratament sa ii dau copilului meu ?
» "TIPURI DE ATITUDINI ALE PARINTILOR" copilului cu autism

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Copii cu autism  :: Help !...Autism. :: Autism info.-
Mergi direct la: