Copii cu autism
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Copii cu autism

FORUM INFORMATIONAL PENTRU RECUPERAREA COPIILOR CU AUTISM
 
AcasaAcasa  PortalPortal  Ultimele imaginiUltimele imagini  CăutareCăutare  ÎnregistrareÎnregistrare  ConectareConectare  

 

 Curs ABA brasov

In jos 
AutorMesaj
Geta Hutanu




Mesaje : 34
Data de inscriere : 07/10/2013

Curs ABA brasov Empty
MesajSubiect: Curs ABA brasov   Curs ABA brasov I_icon_minitimeJoi 18 Ian 2018 - 0:43

Curs de formare continua
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) in parteneriat cu Asociatia Uite cum cresc, Brasov, organizeaza cursul:
Tehnici de analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist, cu durata de 4 luni.
Cursul este acreditat cu 48 de credite de catre Colegiul Psihologilor.
Cursul se adreseaza psihologilor cu drept de libera practica, dar si parintilor si celor care au in terapie persoane cu autism, sau care doresc sa inceapa o cariera in acest domeniu. Are o mare aplicabilitate practica si se bazeaza in mare parte pe aplicarea tuturor informatiilor teoretice in terapia copiilor, oferind 20 ore de practica asistata. Cursul clarifica dificultatile copiilor cu autism, descrie comportamentele si modalitatile de a interveni, precum si cauzele comportamentelor.
Cursul va avea o durata de 4 luni, un modul pe luna, vineri intre orele 16.00 – 20.00 si sambata intre 9.00 – 17.00
Cursul va fi sustinut de Daniela Gavankar, psiholog specialist si supervizor in cadrul Colegiului Psihologilor din Romania, avand experienta in terapia si recuperarea copiilor cu autism din 2001. Master in Applied Behavior Analysis, University of North Texas.
Cursul este acreditat cu 48 de credite de Colegiul Psihologilor din Romania, creditele oferindu-se doar psihologilor cu drept de libera practica, care participa la toate cele 4 module.
Data:
Primul modul  va fi in 16, 17 februarie 2018
Al doilea modul va fi in 9,10 martie 2018 – logoped si analist comportmental Roxana Clinciu
Al treilea modul va fi in 27,28 aprilie 2018
Modulul patru va fi in 4, 5 mai 2018
Intre cele 4 module participantii vor putea desfasura 20 de ore de practica asistata de luni pana vineri intre orele 09.00 -17.00.
Cursul are loc in Brasov.
Taxa pentru un modul este de 500 lei
Este obligatorie prezenta si achitarea tuturor modulelor pentru finalizarea cursului. Taxa se achita in contul nostru deshis la Alpha Bank, sucursala Perla: RO51BUCUE47774732511RO01. Inscrierea la curs se face pe baza achitarii taxei primului modul, si trimiterea datelor la adresa noastra de email, pana in data de   10 februarie 2018.
Se ofera suport de curs in format electronic.
Informatii si inscrieri: asociatia.aita@yahoo.com, 0753 055852 de luni pana vineri intre orele 09.00 -17.00 si Roxana Clinciu: contact@uitecumcresc.ro, tel: 0721203810
Tematica:
Modulul 1: Concepte cheie in analiza comportamentala aplicata (ABA)

  • Copilul cu autism: semne si caracteristici
  • Definitia analizei comportamentale aplicate (ABA);
  • Principiile ABA;
  • Discrete trial in ABA;
  • Componentele unui discrete trial si caracteristicile acestestora:
  • SD: stimul discriminativ, Prompt, Raspuns, Consecinta,
  • Analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist;
  • Tehnici de utilizare a recompensei; Tipuri de intaritori (recompense); Principiile acordarii recompenselor; 100 cuvinte de lauda;

Tehnici de utilizare a pedepsei. Tipuri de peseapsa folosite in ABA: Time-out, Supra-corectia;

  • Dobandirea controlului instructional;
  • Organizarea unei sesiuni de terapie;
  • Exercitii pe baza DT (discrete trial)
  • Greseli frecvente in terapie;

 
Modulul 2: Comunicare si limbaj in autism

  • Caracteristicile limbajului la copilul cu autism,
  • Ce este limbajul receptiv?
  • Ce este limbajul expresiv?
  • Ce este sistemul de comunicare cu ajutorul imaginilor,
  • Gesturi in comunicare,
  • Limbajul verbal, Imitarea motorie, orala, verbala,
  • Verbal behavior si operantii verbali, Tact, Mand, Intraverbal, Echoic,
  • Comunicarea functionala;
  • 40% dintre persoanele cu autism raman non-verbale toata viata
  • Token economy; Modelare;
  • Inlantuire; Tipuri de inlantuire;
  • Task analysis;
  • Extinctia;
  • Analiza functionala a comportamentului (functii);
  • Modelarea comportamentului raportat la functie;
  • Interventii bazate pe antecedent;
  • Alegerea obiectivelor / programelor in terapie:


  1. Programe pentru dezvoltarea cognitiva,
  2. Programe pentru dezvoltarea motrica,
  3. Programe pentru a dezvolta jocul si socializarea.

Modulul 3: Generalizarea comportamentelor. Joc si socializare in autism
Tipuri de generalizare:
Generalizarea SD,
Generalizarea raspunsurilor,
Generalizarea persoanei,
Generalizarea locatiei,
Generalizarea stimulilor utilizati,
Generalizarea cadrului terapiei,
Generalizarea distantei,
Generalizarea recompensei,
Generalizarea mixta.
Principii pentru promovarea generalizarii in joc si activitati si in carti.
Cine face generalizarea?
Pasi in invatarea abilitatilor si deprinderilor:
–              Masterare,
–              Mentinere,
–              Generalizare,
–              Automatizare
Teoria mintii
Joc si socializare in autism
Imitare cu si fara obiect
Joc independent, joc paralel, joc social
Interactiune si socializare cu cei de aceeasi varsta
Am facut totul, de ce nu a recuperat complet?
Modulul 4: Autonomia personala a copilului cu autism .Gradinita si shadowing
Autonomie la masa;
Desensibilizare la anumite alimente,
Programul structurat de masa,
Autonomie la baie:

  • Spalat,
  • Imbracat, incaltat,
  • Programul de toaleta: pregatirea familiei si a copilului,

Implemetarea programului – invatarea folosirii toaletei. Alte reguli de respectat in baie.
Autonomie in parc, pe strada
Autonomie la magazin. Siguranta copiilor cu autism:
Pericole la care se expun in casa si in afara casei.
Prerechizite pentru integrarea in gradinita;
Scoala de masa vs. scoala speciala; Alternative in educatie.
Probleme de comportament in colectivitate;
Shadow; Cine poate fi shadow,
Care sunt responsabilitatile, Care nu sunt responsabilitatile sale.
Sisteme de tokeni in gradinita
Managementul clasei;
Cum incurajam relatiile sociale intre copii?
Responsabilitatile etice fata de copiii cu cerinte educationale speciale;
Adolescentul si adultul cu autism;
Tehnici de selfmanagement;
Concluzii.
Sus In jos
 
Curs ABA brasov
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» CURS LOGOPEDIE
» Curs ABA - Bucuresti
» Joc si socializare - curs
» Curs logopedie
» Curs logopedie

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Copii cu autism  :: Sa ne cunoastem. :: Jurnalul unui parinte. :: Diverse.-
Mergi direct la: