Tratamentul si educatia copiilor cu
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] si handicapuri de comunicare asociate
Terapii cognitiv-comportamentale la copilul, adolescentul si adultul cu tulburari comportamentale neuropsihice
Dezvoltata in anii 1970, de catre Eric Schopler, abordarea TEACCH include focusarea pe persoana cu TSA si dezvoltarea unui program in jurul nevoilor, intereselor si abilitatilor acestei persoane.
Organizator: Cabinet individual de psihologie – Iulia Pantazi
Data: 9-10 aprilie (modul I); 21-22 mai (modul II); 18-19 iunie (modul III) 2011
Durata: 6 zile (48 de ore)/ 3 module (nivelul 1),
Pret: 550 lei/modul
Credite: 15
Contact: Iulia Pantazi
E-mail:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Tel: 0745-480.458
Locatia: Bucuresti
Prioritatea majora a acestei metode o constituie centrarea pe individ, intelegerea autismului, realizarea unor adaptari adecvate ale mediului si realizarea unei strategii de interventie bazata pe
interesele si abilitatile existente.
Metoda TEACCH este destinata in principal copiilor care au esuat in invatamantul de masa.
Principiile care stau la baza acestei metode sunt principiile Analizei Comportamentale Aplicate.
I. Caracteristicile culturii autismului
1. Diferente in gandire
2. Concentrarea pe detalii cu limitarea abilitatii de a prioritiza relevanta detaliilor
3. Distractibilitatea
4. Gandirea concreta
5. Dificultati legate de combinarea si integrarea ideilor
6. Dificultati legate de organizare si secventiere
7. Dificultati legate de generalizare
8. Diferente in invatare
9. Diferente in patternurile neuro-comportamentale:
a) Anxietatea excesiva
b) Diferente senzoriale si perceptive
c) Impulsuri puternice
II. Manifestari in cadrul culturii autismului
1. Atasament fata rutina
2. Crizele de opozitie si agresiunea
3. Abilitati sociale limitate si empatia
4. Abilitati de joaca limitate
5. Dificultati in a initia singuri o activitate
6. Comportament non-compliant
III. Principiile educationale TEACCH
1. Evaluare longitudinala realizata pas cu pas
2.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] si folosirea punctelor tari si intereselor copilului
3. Asistenta in intelegerea semnificatiei activitatilor si a mediului
4. Non-complianta rezultata din lipsa de intelegere
5. Colaborarea cu parintii
IV. Obiective educationale in TEACCH
V. Limitari ale tehnicilor educationale traditionale
VI. Tehnici educationale in TEACCH
VII. Concluzii
VIII. Predarea structurata bazata pe cultura autismului
1.Stilurile de invatare
2.Fundamentele stiintifice pentru predarea bazata pe structura
3.Obiectivele predarii structurate
4.Elementele predarii structurate
5.Tipuri de structuri
a.Organizarea fizica
b.Orarul zilnic
c.Sistemul de munca
6. Taskuri structurate vizual si extinderea principiilor
IX. Comunicarea
1. Importanta abilitatilor de comunicare
2. Cercetari in literatura de specialitate despre comunicare si patternurile de comunicare in autism
3. Evaluarea comunicarii:
- Vorbirea
- Intelegerea
- Gesturile
- Jocul
- Atentia
- Ascultarea
- Imitarea
- Deprinderi de autoservire
- Abilitati motorii de baza
4. Selectarea obiectivelor de predare
5. Strategii si abilitati de comunicare
X. Abilitati sociale si de petrecere a timpului liber
1. Patternuri ale comportamentelor sociale observate la persoanele cu TSA
2. Patternuri neuropsihologice prezente la persoanele cu TSA
3. Tehnici de interventie:
a. Instructia individuala
b. Interventiile in grup
4. Limitele trainingului pe abilitatile sociale
5. Predarea abilitatilor sociale in abordarea TEACCH
a. Evaluare
b. Strategii de dezvoltare a abilitatilor sociale
c. Strategii de dezvoltare a abilitatilor de timp liber