Copii cu autism
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Copii cu autism

FORUM INFORMATIONAL PENTRU RECUPERAREA COPIILOR CU AUTISM
 
AcasaAcasa  PortalPortal  Ultimele imaginiUltimele imagini  CăutareCăutare  ÎnregistrareÎnregistrare  ConectareConectare  

 

 o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile

In jos 
+4
nico_g
gabi.b
monica1968
camel
8 participanți
AutorMesaj
camel

camel


Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMar 9 Oct 2012 - 12:01

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

"Bună ziua. Sunt Ana Dragu, preşedintele Asociaţiei Autism Europa Bistriţa şi azi e o zi neagră pentru mine. Însă pentru că trăiesc în România şi nicidecum pentru că am un copil cu autism. Nici pentru că îmi petrec 90% din timp între copiii cu autism şi familiile lor pline de dragoste. Ci, da, oricât de banal ar suna, pentru că trăiesc în România. O ţară de mâna a treia în care e perfect posibil să se fabrice astfel de reclame. Ca cea pe care compania Secom o face pentru a promova un supliment alimentar bun la toate. Inclusiv la autism. Un supliment alimentar care nu are la bază studii validate ştiinţific pentru a-i dovedi eficacitatea. Şi atunci, dacă nu sunt studii, recurgem la mesaje subliminale şi la şantaj sentimental, nu-i aşa? Că doar trăim într-o ţară de maimuţe care nu au atins încă pragul unei dezvoltări cerebrale care să permită rularea proceselor cognitive superioare.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Un supliment alimentar care nu are la bază studii validate ştiinţific pentru a-i dovedi eficacitatea. Şi atunci, dacă nu sunt studii, recurgem la mesaje subliminale şi la şantaj sentimental, nu-i aşa? Că doar trăim într-o ţară de maimuţe care nu au atins încă pragul unei dezvoltări cerebrale care să permită rularea proceselor cognitive superioare.

- Urăşte-ţi băieţelul!

- Urăşte-ţi băieţelul!

- „Urăşte-ţi băieţelul Urăşte-ţi băieţelul care a devenit de nestăpânit. Urăşte-ţi băieţelul care niciodată nu vrea să stea locului şi nici nu te ascultă. Urăşte-ţi băieţelul care se enervează din nimic şi se poartă urât cu ceilalţi!” – ca să cităm eminenţa cenuşie care a compus scenariul acestei campanii.





Dacă lipsa studiilor validate ştiinţific nu pare să ridice o problemă etică în promovarea unor pseudomedicamente pe o piaţă de fraieri cum e România, nici faptul că o astfel de reclamă ar fi interzisă în SUA nu pare să îi deranjeze pe cei care au comis-o. Nici tulburarea emoţională sau şocul şi groaza pe care vizionarea unui clip cu acest nume îl poate provoca nu îi înduioşează pe comercianţii care nu vor în fond decât să îşi vândă combinaţia cu 300 de lei cutia. Tot ce contează sunt efectele acestei campanii. Şi dacă vor reuşi să inducă ideea că un tratament cu medicamentul minune ar duce la preschimbarea „firescului” sentiment de ură pe care mamele îl nutresc faţă de un copil cu autism în dragoste justificată de sănătatea mintală, atunci scopul scuză mijloacele. Deşi se pare că în realizarea campaniei a fost consultat cel puţin un psiholog, se pare că nu unul îndeajuns de specializat în autism, altfel ar fi ştiut că băieţeii cu autism se „nu se nervează din nimic” (şi nici fetiţele de altfel, lăsate deoparte doar pentru că autismul e mai frecvent în rândul băieţilor şi publicul ţintă e format din potenţiali cumpărători şocaţi – părinţi de băieţei demni de toată ura). Şi pentru că clipul şi campania de prost gust se folosesc de mituri și prejudecăți, să încercăm să le spulberăm, cerând totodată organelor care se ocupă de acreditarea medicamentelor pe piaţa românească să analizeze la sânge efectele acestor produse sau lipsa lor de efecte.





Au apărut multiple definiţii de-a lungul timpului şi s-au dezvoltat terapii mai mult sau mai puţin eficiente. Însă miturile cu privire la „Rain Man” nu au dispărut. Iată câteva:

I. COPIII CU AUTISM NU STABILESC NICIODATĂ CONTACT VIZUAL

- unii au contact vizual, alţii îl dezvoltă după ani de terapie în care învaţă cum să stabilească contactul vizual. Însă mulţi autişti au acest contact. Mai redus şi diferit decât cel al copiilor tipici, însă privesc oamenii, zâmbesc şi se exprimă prin alte tipuri de comunicare non-verbală.

II. ÎN FIECARE COPIL AUTIST SE ASCUNDE UN GENIU

• În populația autistă, coeficientul de inteligență (IQ), ca și abilitățile și talentele variază în aceeași măsură ca și în populația non-autistă. Spre exemplu, un copil care pare capabil să își amintească datele nașterii tuturor colegilor din clasa sa, poate fi incapabil să le rețină numele. Un copil autist poate reține o sumă impresionantă de abstracțiuni, dar poate fi incapabil să facă o alegere simplă de tip: lapte sau ceai.

III. COPIII CU AUTISM SUNT INCAPABILI SĂ ÎŞI ARATE AFECŢIUNEA

• Acesta este probabil unul dintre cele mai devastatoare mituri pentru familii, potrivit căruia copiii autiști nu pot dărui și primi afecțiune și dragoste. Se știe că stimularea senzorială este procesată în mod diferit în cazul celor mai mulți autiști, și din acest motiv aceștia au dificultăți în a-și exprima afecțiunea în modurile convenționale. Dăruirea și primirea afecțiunii în aceste cazuri presupune voința că acest schimb să se facă în termenii copilului. Legăturile afective și relațiile copil-părinte pot fi dezvoltate în multe cazuri, cu muncă și răbdare.

IV. AUTIŞTII NU VORBESC

• Mulți copii autiști dezvoltă un limbaj verbal funcțional. Mulți alții pot dezvolta unele abilități de comunicare, cum ar fi limbajul semnelor, sistemul de comunicare vizuală, folosirea computerului sau a altor dispozitive electronice.





V. PROGRESUL ÎNSEAMNĂ CĂ UN COPIL NU ARE AUTISM

• Fals. Scopul oricărui demers terapeutic este progresul. Acesta este posibil în timp, prin foarte multă muncă, dragoste și susţinere din partea familiei.

VI. AUTISMUL ESTE VINDECABIL

• Fals. Autismul poate fi tratat, ameliorat până la limita la care devine neobserabil, iar copiii și adulții cu autism, cât și familiile lor, pot duce vieți productive și fericite. Prin terapie susținută orice autist își poate atinge potențialul maxim.

VII. AUTISMUL ESTE PROVOCAT DE UN MEDIU FAMILIAL NOCIV ÎN CARE CREŞTE COPILUL

• Fals. Milioane de copii din toată lumea cresc în medii nocive şi defavorabile şi nu dezvoltă tulburări din spectrul autist.

VIII. COPIII AUTIŞTI SUNT INCAPABILI SĂ ÎNVEŢE

• Fals. Însă de cele mai multe ori cheia învăţării stă în identificarea modalităţii de predare adecvată fiecarui copil.

IX. AUTIŞTII NU DORESC COMPANIA CELORLALŢI

• Fals. Autiştii au nevoie de compania celorlalţi însă în termenii şi dozajul stabiliţi de ei înşişi.

X. COPIII CU AUTISM AR PUTEA VORBI DACĂ AR VREA, ÎNSĂ SUNT ÎNCĂPĂŢÎNAŢI

• Înainte de începerea terapiei, majoritatea copiilor autişti nu înţeleg rolul limbajului, aşa că nu găsesc nici un sens în a utiliza un instrument pe care nu îl înţeleg.

Publicul și câteodată profesioniștii, din nefericire, sunt lipsiți de educație când vin în contact cu persoane cu o tulburare pervaziva de dezvoltare. Nu negați problema, încercați să vă educați și să faceți față dificultăților specifice. Orice om, cu sau fără o dizabilitate are dreptul la respect și la dragoste și trebuie ajutat să aibă o viață demnă.

XI. AUTISMUL SE TRATEAZĂ CU MEDICAMENTE

Nicăieri în lume autismul nu se tratează cu medicamente. Dintr-un motiv foarte simplu. Teoriile cu privire la cauze nu sunt clarificate, iar studiile clinice promiţătoare sunt abia la început. Se tratează doar unele simptome, iar efectele secundare sunt de regulă deloc de neglijat, aşa că administrarea unor medicamente de risc se recomandă doar atunci când terapia eşuează sau nu se poate desfăşura eficient în lipsa unor neuroleptice. În rest, totul e vrăjeală ieftină şi de prost gust. Nu aşteptaţi minuni de la medicamente, nici măcar doctorii nu aşteaptă. Sunt pe piaţă o groază de companii farmaceutice care încearcă fie să îşi testeze produsele pe copiii voştri, fie să le vândă fără dovezi că ar fi eficiente recurgând la diverse strategii de marketing lisite de scrupule.

Dar, cel mai important, NU PIERDEȚI TIMPUL plimbându-vă de la o clinică la alta, în căutarea unui diagnostic ferm. Și de îndată ce aveți certitudinea că copilul nu se dezvoltă cum ar trebui, deci se află „la risc”, începeți primele demersuri terapeutice. Niciodată o terapie de tip cognitiv comportamental nu va dăuna unui copil cu dezvoltare tipică, chiar dacă pe parcurs se va dovedi că nu suferă de o tulburare din spectrul autist. Însă, neînceperea unui program de intervenție timpurie în cazul unui copil autist are efecte devastatoare pe termen lung, pentru că acesta va avea de recuperat din ce în ce mai multe lucruri pentru a atinge pragul de dezvoltare corespunzător vârstei fizice.

Trimiteţi feedback companiei prin care să le transmiteţi că nu sunteţi un popor spălat pe creier, conduşi strict de emoţii primare şi nu veţi cădea în capcana de a administra copiilor voştri pastile pe bază de Red Bull. Oricît v-ar explica ei că ura e justificată.

P.S. Nu, autismul nu include personalităţi multiple – the good guy and the bad guy din filme poliţiste proaste nu şi-au dat întâlnire în creierul copilului dumneavoastră ca să vă aducă pe culmile disperării. Mesajul oricărei campanii decente când vine vorba despre sănătatea mintală trebuie să fie unul al dragostei şi speranţei."



Sus In jos
camel

camel


Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMar 9 Oct 2012 - 12:01

eu personal am trimis un mesaj pe siteul firmei respective [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


" [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
sunt mama a doi copii cu autism si niciodata nu am incercat sentimentele descrise in clipul dvs publicitar fata de copiii mei, indiferent de manifestarile lor
am folosit produsul la care faceti aceasta reclama, timp de 3 luni la ambii copii, fara a obtine imbunatatiri pe niciun plan, dimpotriva starea de agitatie le-a crescut la amandoi, incat a trebuit sa opresc administrarea acestui produs

nu as fi avut o nerecomandare a acestui produs catre alte familii, caci era posibil ca in cazul altor copii sa existe rezultate bune..dar in urma reclamei prin care promovati acest produs, ati reusit sa ne lasati un gust amar si mie si altor familii cu copii autisti si sa ne jigniti la modul public, incat va asigur ca ati reusit sa va pierdeti multi clienti pe aceasta cale.
in speranta ca pe viitor veti lua decizii mai bine fondate si mai etice privind promovarea produselor proprii, va salut cu respect (respect pe care consider ca firma dvs. nu ni l-a aratat noua)
camelia david, jud. bihor"
Sus In jos
camel

camel


Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMar 9 Oct 2012 - 12:02

daca ei isi permit sa spuna ceea ce gandim noi...mai bine zis ceea ce cred ei ca gandim si simtim noi, parintii copiilor cu autism, cred ca trebuie sa le spunem si punctul nostru de vedere


o replica clara si colectiva si cat mai rapida, sper ca va stopa transmiterea acestei reclame agresive pe canalele media
Sus In jos
monica1968




Mesaje : 365
Data de inscriere : 05/10/2011
Localizare : Bucuresti

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMar 9 Oct 2012 - 22:03

Secom face reclama buna prn spitale. La buc , am gasit 2 medici psihiatri care le recomanda. Sunt produse bune. Neurooptimizerul, asa cum am scris la capitolul despre el, contine ALA, aici este problema lui. Multi habar n-au ce e cu acest chelator foarte puternic luat aiurea pt ca nu citesc. Le-am scris din primavara celor din Secom sa atentioneze oamenii...
Bine ar fi dc ar mai intra si altii pe piata cu produse de top , din SUA ( caci ei sunt cei mai tari lacapitolul asta) care sa la contrabalanseze elanul...

Sunt asociatii care ar putea sa faca o adresa oficiala, credeti ca facem noi ceva? Suntem niste picaturi in ocean.
Sus In jos
gabi.b
Admin
gabi.b


Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 54
Localizare : ORADEA

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMar 9 Oct 2012 - 23:49

Daca toata lumea ar gandi asa...nu ar mai exista asociatiile de parinti din tara care sa ofere servicii copiilor cu autism , Monica . Desigur ca n-o sa oprim vanzarea produsului , dar putem protesta in vreun fel , am vazut ce a facut Ana Dragu , Carmen Gherca , stiu o mamica ,Mihaela care va da azi interviu pe aceasta tema unui post TV . Nici nu stii cum e mai bine sa ignori total au sa ripostezi..E oribil oricum si eu cred ca foarte multi parinti cu copii cu autism vor sta pe ganduri dupa ce au vazut porcaria asta ...Neuroptimizer nu functioneaza la toata lumea , la fel ca orice medicament naturist , e doar unul...de pe piata...
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
monica1968




Mesaje : 365
Data de inscriere : 05/10/2011
Localizare : Bucuresti

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMier 10 Oct 2012 - 0:54

Tr vorbit la cei care cenzureaza televiziunile - sa interzica reclama mai au una tot cu neurooptim pt altzheimer. Cu uraste-ti tatal .. dar ramin la parerea mea ca asociatiile ar tr sa trimita scrisori ca persoana privata nu faci nimic.
Sus In jos
nico_g




Mesaje : 536
Data nasterii : 29/05/1972
Data de inscriere : 08/08/2010
Varsta : 51

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMier 10 Oct 2012 - 4:02

Mie nu mi se pare "agresivă" reclama, ci de-a dreptul criminală. Practic, timp de vreo 2 minute, cu imagini biiiiineee studiate pentru a maximiza impactul, ţi se sugerează că e normal să îţi urăşti copilul, tatăl sau pe tine însuţi. Că e logic să -ţi urăşti copilul că nu e perfect şi e normal să îl consideri o povară... Dar, dacă înghite pastila minune, va deveni copilul perfect pe care, normal, ai motiv să îl iubeşti! Numai că, vezi, pastila minune nu e chiar minune! Ce te faci dacă, convins de reclamă că îl urăşti, ai în continuare motiv să îl urăşti, şi mai mult, că uite, e cel mai rebut dintre rebuturi şi nici pastila minune nu l-a rezolvat. Ce poate fi mai mai criminal?! Sau să te urăşti pe tine însuţi că eşti obosit, epuizat, muncind în fiecare zi ca un robot şi apoi, după ce iei pastila minune, te simţi aproape identic, pentru că tot ca un robot munceşti şi în acelaşi stres? Păi ce rămâne, să te sinucizi de atâta ură şi disperare!!! Nici naziştii nu au fost aşa subtili... Pe aceeaşi logică, ar fi trebuit să îmi urâsc mama că avea cancer?!? Că doar urăsc cancerul, nu?! Ce psiholog consideră că e normal să asociezi persoana cu boala ei? Şi ce minte normală îşi consideră copilul, parinţii, o "povară"?

Oricum, de la Secom nu am cumpărat decât o dată GABA pentru mama (avea şi neuropatie). Efectul a fost 0. Asta apropo că şi Neuro -optimizer tratează neuropatia. (Oare?!? La fel cum "vindecă" autismul şi Alzheimer, probabil). Deci, că pierd un client (eu) care nu prea le-a făcut vânzare, n-o fi bai. Dar eu cel puţin o să fac mereu de acum campanie anti-SECOM, nu numai că nu o să mai recomand nimănui produsele lor, dar chiar voi insista să nu cumpere nimeni din cei pe care îi cunosc.

Apropo, ar trebui să ştie că marketing nu se face cu mesaje negative. Numai cât am văzut numele site-ului "urăşte.ro" am avut un sentiment de "reject". După ce am văzut şi reclamele, mi s-a făcut o enormă silă...
Sus In jos
beograd




Mesaje : 8
Data de inscriere : 10/10/2012

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMier 10 Oct 2012 - 4:09

Numai cât am văzut numele site-ului "urăşte.ro" am avut un sentiment de "reject".

Complet de acord...
Sus In jos
elee




Mesaje : 236
Data nasterii : 12/03/1977
Data de inscriere : 15/09/2010
Varsta : 47

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMier 10 Oct 2012 - 4:14

Groaznic!

Cred ca sunt off topic aici dar la noi pure dha nu a avut nic un efect, le lua cu placere ca ii placea gustul, spre deosebire de alt suplimet la care efectele chiar sunt vizibile.
Sus In jos
camel

camel


Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMier 10 Oct 2012 - 6:25

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Federaţia pentru Drepturi şi Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist (FEDRA) și Centrul de Resurse Juridice (CJR)
dezaprobă cu hotărâre campania “Urăște!” ([Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] ), prin care firma Secom promovează un produs distribuit în farmacii. Mesajul campaniei “Uraște!” este unul total discriminatoriu atât la adresa copiilor cu autism și a părinților lor, cât și la adresa unor categorii de persoane care suferă de afecțiuni psihice (ex.: Alzheimer). Mesajul instigă totodată la ură față de persoanele vulnerabile, iar în cazul copiilor cu autism chiar promovează ideea că ura părintelui față de copil este normală: “Urăște-ți baietelul care a devenit de nestapanit. Urăște-ți băiețelul care niciodată nu vrea să stea locului și nici nu te ascultă. Uraște-ți băietelul care se enervează din nimic și se poartă urât cu ceilalți.”

Noi, organizațiile semnatare, ne manifestăm indignarea față de faptul că firma Secom și agenția de publicitate au ales acest gen de mesaj, și ne dezicem total de felul în care sunt prezentate situația și trăirile părinților de copii cu autism. Mesajul, nedocumentat, induce în gravă eroare publicul cu privire la persoanele cu autism, dezinformând și promovând discriminarea.

Totodată, ne manifestăm îngrijorarea că, speculând situatii și greutăți ale familiilor în care există persoane cu autism, produsul promovat de firma Secom, prezentat ca soluție curativă, ar putea fi considerat de public chiar un produs omologat și demonstrat științific ca având rezultate pentru ameliorarea condiției medicale a copiilor afectați de tulburări din spectrul autismului: „Ajută-ți băiețelul să devină fiul pe care ți l-ai dorit dintotdeauna.”

Cerem firmei SECOM să oprească imediat orice difuzare a spotului [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] și, de asemenea, să înceteze expunerea în farmacii a oricărui material publicitar din această campanie! Cerem Secom să prezinte scuze publice tuturor celor pe care mesajul campaniei îi afectează și prejudiciază!

FEDRA si CJR cer, în egală masură, forurilor competente, să sancționeze firma SECOM pentru instigare la ură și discriminare. Atragem atenția asupra faptului că producerea sau difuzarea de mesaje discriminatorii la adresa persoanelor cu probleme de sănătate mintală sau cu dizabilități intelectuale intră sub incidența prevederilor Convenției privind drepturile persoanelor cu dizabilități, Ordonanței nr. 137 din 31 august 2000 (republicată) privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare și a art. 317 din Codul Penal (“Instigarea la ură pe temei de rasă, naţionalitate, etnie, limbă, religie, gen, orientare sexuală, opinie, apartenenţă politică, convingeri, avere, origine socială, vârstă, dizabilitate, boală cronică necontagioasă sau infecţie HIV/SIDA se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă”)

FEDRA - Federaţia pentru Drepturi şi Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist este prima federaţie de acest tip din România, care are ca membri în principal organizaţii de părinţi şi se doreşte a fi o voce puternică şi unitară a organizaţiilor de profil din România, având ca scop crearea şi păstrarea unui mediu adecvat pentru stimularea şi sprijinirea persoanelor cu TSA. Organizațiile membre FEDRA sunt: ANCAAR Craiova, ANCAAR Iaşi, ASPA Suceava, Autism Baia Mare, Autism Europa Bistrița, Autism Transilvania, Centrul Terapeutic Marea Neagră, Copiii de Cristal Brașov, Dincolo de Autism, Help Malin, Învingem Autismul, Romanian Angel Appeal și Univers Plus Piatra Neamţ. [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
gabi.b
Admin
gabi.b


Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 54
Localizare : ORADEA

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMier 10 Oct 2012 - 8:47

Pe facebook puteti adera la protestul FEDRA! si ca persoane fizice...FEDRA

Aici:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
gabi.b
Admin
gabi.b


Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 54
Localizare : ORADEA

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMier 10 Oct 2012 - 9:10

Reclama s-a chimbat! Si-a schimbat si denumirea.... mai sunt fraze suparatoare dar ,,..macar atat a putut face comunitatea virtuala a parintilor ...Deci? se poate ...
Aici e varianta imbunatatita: dar nu perfecta :

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
anasperanta
Admin
anasperanta


Mesaje : 679
Data nasterii : 18/06/1974
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 49

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMier 10 Oct 2012 - 10:16

nu am ascultat prima varianta a reclamei....m-am straduit pe ziua de azi dar deabia acum imi facui timp...imi inchpui ca a fost ceva urat ...ascult si varianta care e acum, dar nu e bine cum se exprima in reclama,(Doamne am ajuns o sursa de facut bani si prin asta)oare asa inteleg oamenii ca ne iubim copii cu ura ?...noi nu uram copii nostrii cu autism ...daca e sa uram ceva vreodata e boala ,autismul ,nici de cum copilul...copilul e tot ce e mai frumos chiar si asa...prefer sa ma chinuie copilul meu decat sa ma chinuie rautatile oamenilor normali...ma iertati .
Sus In jos
https://autism.forumgratuit.ro
camel

camel


Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMier 10 Oct 2012 - 23:06

Cu dragostea pre ură călcând
Maura Anghel


O reclamă la un supliment alimentar mi-a amintit cât de uşor putem cădea în categoria „neoamenilor” şi cum putem stârni valuri de mânie doar folosind în mod greşit imaginile şi cuvintele.

Este vorba despre spotul în care este folosit autismul ca element negativ şi în care suntem îndemnaţi să urâm această afecţiune.

Mesajul este mai mult decât agresiv şi îi include şi pe copiii care suferă de această tulburare, destul de frecventă în România. Nu am înţeles deloc de ce o reclamă care, teoretic, anunţă beneficiile unui produs, trebuie să aibă ca schelet un scenariu negativ şi agresiv, după cum nu am înţeles care au fost considerentele pentru care s-a apelat la o tulburare medicală pentru a scoate marfa în faţă. Nu ştiu ce reacţii au aşteptat realizatorii acestui produs, dar cu siguranţă nu valul de mânie stârnit pe bună dreptate.

De autism am auzit de foarte mulţi ani, chiar dacă în România nu se discuta la scară largă despre această afecţiune. Mama a fost cadru medical şi prin natura meseriei ei am cunoscut şi copii mai puţin sănătoşi, inclusiv micuţi cu sindromul Down şi cu tulburări din spectrul autist. Le-am cunoscut şi părinţii şi de fiecare dată am remarcat dragostea infinită cu care îşi priveau copiii. O familie în care se naşte un bebeluş cu o astfel de afecţiune nu are o misiune deloc uşoară, iar eforturile sunt considerabile. Este nevoie de medicamente, de asistenţă specializată şi permanentă, cheltuieli care se adaugă celor cu mâncarea, hrana, întreţinerea casei şi altele câte mai sunt.

În România, familiile în care există persoane cu autism mai au o barieră de trecut, pe lângă cea socială şi financiară. Nu există legislaţie specializată pe această problematică, aşa cum este în alte ţări, care s-au oferit să ne ajute să rezolvăm această chestiune. Nu mai departe decât săptămâna trecută Iaşul a avut ca oaspeţi un grup de voluntari olandezi, care au revenit pentru a realiza un DVD despre autism şi copiii care au această tulburare. Sunt aceiaşi specialişti olandezi pe care i-am cunoscut în urmă cu câţiva ani şi cu care mă reîntâlnesc ori de câte ori filiala care are în grijă persoane cu autism are nevoie de sprijin. Din păcate, nu aceeaşi deschidere am văzut din partea multor foruri româneşti care ar avea posibilitatea să susţină astfel de organizaţii.

Pe mulţi dintre copii cu autism din Iaşi îi cunosc personal. I-am văzut crescând, i-am văzut râzând, plângând, dansând, pictând, evoluând în diferite ipostaze. Nu i-am urât, aşa cum mă sfătuieşte reclama, nici pe ei şi nici tulburarea de care suferă. M-am alăturat lor şi i-am susţinut ori de câte ori am putut şi am avut ocazia. De fiecare dată am fost primită cu multă căldură şi am fost răsplătită cu zâmbete sincere, pe care doar sufletele curate şi pline de dragoste le pot oferi.

Copiilor cu autism nu le place schimbarea. Şi eu mă adaptez greu unor situaţii noi, dar le pot accepta şi depăşi. De data aceasta nu pot merge mai departe. Eu nu pot urî autismul, nu pot urî copiii care au această afecţiune şi nu pot accepta explicaţiile oferite de producătorii reclamei. Eu pot urî războiul, pot urî armele, pot urî sărăcia, indiferenţa şi batjocura, dar nu viaţa! Reclama cu pricina mi-a amintit că aşa cum exista boli fizice, aşa există şi afecţiuni sufleteşti. Aşa cum spunem „Săracul, nu are mâini!” sau „Bietul de el, a rămasfărăpicioare”,aşa am putea spune şi „Bietul de el, e orgolios” sau „Păcatde răutateadin sufletul lui!”. Amarul adus de reclama ce instigă la ură ar trebui spălat printr-un spot plin de dragoste şi printr-o adeziune la cauza copiilor cu autism, de care cu toţii trebuie să avem grijă dacă ne considerăm oameni.


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

camel


Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeMier 10 Oct 2012 - 23:06

Si Colegiul Medicilor a deschis o ancheta si va sesiza organismele europene. "Pe de o parte e reclama mincinoasa, nu exista medicament valabil pentru atatea boli si in general nu exista medicament pentru autism. (...) Cel mai grav mi se pare faptul ca promoveaza ura. Si asa suntem o societate atomizata, o societate conflictuala. Daca mai vii si cu mesaje violente de felul asta, care sunt urmarite deopotriva de adulti si copii, ura devine un sentiment care pare normal si, de ce nu, benefic pentru societate. E foarte grav, extrem de periculos, trebuie sa luam atitudine. Astfel de reclame trebuie interzise", a spus presedintele Colegiului Vasile Astarastoaie

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

camel


Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeJoi 11 Oct 2012 - 2:45

CEDCD sesizează Parchetul Bucureşti

Compania SECOM instigă la ură împotriva copiilor cu dizabilităţi



Bucureşti, 11 octombrie 2012. Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) a sesizat Parchetul Bucureşti cu privire la cazul flagrant de instigare la ură şi discriminare împotriva copiilor cu dizabilităţi comis de Compania SECOM.

În cursul lunii octombrie Compania de import produse farmaceutice SECOM a lansat o campanie profund discriminatorie la adresa copiilor cu dizabilităţi intelectuale, cu precădere asupra copiilor cu autism sau cu tulburări asociate de spectru autist. Compania a lansat în spaţiul public şi în mediile online un spot video care aduce atingere demnităţii şi imaginii copiilor cu dizabilităţi şi a părinţilor acestora.

„Este şocant faptul că din raţiuni de marketing o companie privată îşi permite să instige la ură şi discriminare împotriva uneia dintre cele mai vulnerabile categorii sociale existente la nivelul societăţii româneşti. Expresii precum –îmi urăsc copilul- pentru că are autism este inacceptabilă şi ea nu poate fi încadrată decât în sfera penală”, declară Mădălina TURZA, preşedinte CEDCD.

CEDCD este profund îngrijorat de acest semnal ostil şi discriminator apărut la nivelul mediului privat al societăţii româneşti, în condiţiile în care responsabilitatea socială corporativă ar trebui să reprezinte una dintre priorităţile asumate ale tuturor companiilor. Totodată, ne exprimăm încrederea că autorităţile competente vor ţine cont, in instrumentarea acestui caz, de gravitatea posibilelor consecinţe ale unor astfel de acte de instigare, dar şi de pericolul pe care îl implică crearea unui astfel de precedent în România.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
gabi.b
Admin
gabi.b


Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 54
Localizare : ORADEA

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeJoi 11 Oct 2012 - 3:38

Pe langa reactia oficiala de mai sus , iata reactiile din presa ,toate acestea s-au desfasurat in aproximativ 48 de ore de la aparitia spotului cu pricina , la initiativa parintilor din comunitatea virtuala!

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

si mai sunt...
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
nico_30

nico_30


Mesaje : 272
Data nasterii : 29/10/1980
Data de inscriere : 21/11/2010
Varsta : 43
Localizare : Galati

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeJoi 11 Oct 2012 - 6:49

MULT PREA MULT ... SI MULT PREA MULTI...
Am stat un pic pe ganduri daca sa scriu sau nu despre aceasta campanie , desprinsa total de ceea ce mai putem numi inca " uman" intr-o realitate normala , o campanie publicitara la un medicament ( l-as numi eu " oarecare"- caci sunt altele zeci cu aceleasi indicatii), care suna cam asa " Uraste-ti baietelul care a devenit de nestapanit. Uraste-ti baietelul care niciodata nu vrea sa stea locului si nici nu te asculta. Uraste-ti baietelul care se enerveaza din nimic si se poarta urat cu ceilalti. Uraste partea din el care il face asa. Nu e vina lui. E doar boala care ii afecteaza comportamentul. Sub masca asta e un copil care vrea sa iti arate toata iubirea, dar pur si simplu nu poate. Poti sa il ajuti, prin multa grija, rabdare si intelegere. Grabeste-te, fiecare zi e importanta! Ajuta-ti baietelul sa devina fiul pe care ti l-ai dorit dintotdeauna"- asa suna mesajul reclamei la un supliment indicat persoanelor cu autism.

INGROZITOR, TERIFIANT, GROTESC, INUMAN ... MULT PREA MULT...

Sufletul meu de parinte al unui copil cu autism, dar in egala masura de parinte al unui copil absolut normal....efectiv a inghetat, a incremenit ... iar pe moment am simitit ca trebuie sa-mi pun un " scut" de plumb, sa nu simt aceasta intunecata rautate, venita de nicaieri, dintr-o minte bolnava si probabil promovata de unii orbiti de " stralucirea techinilor"...

DA , am invatat ca reclama negativa e cu mult mai incisiva decat cea pozitiva...Si DA, cu o astfel de reclama ne-au captat atentia tuturor celor implicati in recuperarea copiilor cu autism, tuturor celor care puteam deveni potentiali cumparatori ai respectivului medicament...Si DA, ar fi trebuit poate sa nu le cream trafic pe reclama ...

Dar NU....E MULT PREA MULT...

Pana unde poate merge degradarea umana ? Pana aici...?

Exista legi nescrise pe acest umil pamant, iar unele dintre ele sunt mai presus chiar si decat cele aprobate intr-un stat de drept...Si una dintre legile acestea, nescrisa inca de nimeni, dar STIUTA SI SIMTITA de catre noi TOTI , care face parte din definitia fiecaruia de a fi " OM", e IUBIREA PENTRU PROPRIUL COPIL....Sa incalci o astfel de lege nescrisa, te " descalifica" din conditia umana si te trimite direct in lumea necuvantatoarelor, dar si de acolo probabil ca ai fi " izgonit" , caci si ele au grija de ceea ce au mai scump pe lume...trup din trupul lor...bucatica de suflet , din sufletul fiecaruia...
Sentimentul de "URA" nu va exista nicand in acesta relatie UNICA: PARINTE-COPIL, indiferent de orice gandire inumana, exprimata prin cai intunecate si iesita la suprafata in cel mai negru mod cu putinta...si printr-o astfel de reclama...

Suntem MULT PREA MULTI , parinti normali , care revarsa numai infinita IUBIRE asupra copiilor lor, cu autism sau nu, cuminti sau obraznici, frumosi sau doar simpatici, bolnavi sau sanatosi, grasi sau slabi, fetite sau baieti....sunt cu totii, DOAR COPII ....

Voi cei putini care promovati URA, ar trebui sa va inclinati cu respect in fata noastra, cei care STIM, SIMTIM si CUNOASTEM IUBIREA....

Fiindca suntem MULT PREA MULTI....
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
http://euluptcuautismul-tupotisamajuti.blogspot.com/
camel

camel


Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeVin 23 Noi 2012 - 4:24

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

De ce nu-i urăsc pe cei de la Secom

Campania "Urăşte" lansată de Secom
Firma Secom a lansat în luna octombrie o campanie de promovare a unui supliment alimentar prin care ne îndemna pe noi, mamele de copii cu autism, prin sloganul machetelor campaniei „să ne urâm băieţelul, să îi urâm autismul”.

Firma Secom a lansat în luna octombrie o campanie de promovare a unui supliment alimentar prin care ne îndemna pe noi, mamele de copii cu autism, prin sloganul machetelor campaniei „să ne urâm băieţelul, să îi urâm autismul”, apoi în textul de pe site să ne mobilizăm, să începem terapia, să îi oferim multă iubire şi suplimentul respectiv, desigur, şi să ne aducem înapoi băiatul pe care ni l-am dorit dintotdeauna. Au avut aceeaşi abordare de comunicare pentru copiii bolnavilor de Alzeihmer sau pentru femeile extenuate (ele beneficiau de sloganul: “Urăşte-te pe tine! Urăşte-ţi epuizarea!”)

Multe comunităţi de părinţi de copii cu autism, de familii ale bolnavilor de Alzheimer, de psihiatri, de bloggeri s-au revoltat, iar două organizaţii (una pe care o reprezint) au făcut plângere la Consiliul Naţional de Combatere a Discriminării - CNCD, respectiv plângere penală la parchet.

Zilele acelea, am fost invitată la TVR, ca reprezentant FEDRA – Federaţia pentru Drepturi şi Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist, alături de psihiatrul Vlad Stroescu şi de reprezentantul de la firma de publicitate creatoare a...cum să îi spun?! “campaniei”. Domnul publicitar de la Armada Advertising, după transmisia în direct (am vorbit de fapt mai mult unii cu alţii în afara live-ului) m-a întrebat de ce nu recunosc că din când în când că îmi urăsc copilul, aşa cum a văzut el că scriu unii părinţi pe forumuri.

Zilele trecute, când pe coridoarele CNCD, noi, cele două părţi – FEDRA şi SECOM, ne aşteptam rândul în faţa Consiliului Director la prima înfăţişare, domnii de la Secom, zâmbind, m-au abordat cu afirmaţia: “Bună ziua, doamna Sorescu. Ştim că ne urâţi.”

***

Am tot stat în perioada asta să mă gândesc ce este ura şi dacă prin absurd, mi-am urât vreodată copilul. Pe cel special sau pe cel tipic. Nu! Dar cu ce ar fi greşit pe lumea asta!? Şi apoi m-am gândit dacă am urât vreodată pe cineva. Şi nu mi-a venit nimeni în minte. Mi-au venit în minte furia, enervarea, supărarea, mânia. Şi ar mai fi multe. Dar nu ura. Oare este atât de ciudat pentru unii că nu ai această emoţie? Până la urmă sunt sute de emoţii umane. Sute. Pozitive şi negative. Şi mai sunt şi specialişti în domeniu care spun că, de fapt, neurologic vorbind suntem creaţi să facem bine şi că răul apare cumva ca o deviere.

Şi m-am mai gândit şi la cea mai grea perioadă din viaţa mea, care a durat mai bine de un an, perioada când am avut o depresie puternică. Şi mi-am adus aminte că uneori ajunsesem să mă urăsc, mai ales pentru că simţeam multă vină şi nu mai avem niciun strop de speranţă (de la a coordona tot ce însemna terapia acasă pentru copilul meu, până la a face chestiuni banale, ca de exemplu a mă da jos din pat). Dar mi-am amintit că niciodată nu mi-am urât copilul, ci uram spre exemplu faptul că nu mai puteam să fiu utilă pentru el şi pentru ceilalţi. Şi îmi mai amintesc totodată că de fapt cel mai mult timp eram pur şi simplu inertă, lipsită de orice emoţie, negativă sau pozitivă, nu aveam nici măcar emoţia de a fi interesată de ceva. Cred că mă interesa de fapt un singur lucru: să dorm şi eventual să nu fiu nevoită să mă mai trezesc vreodată. Semne tipice de depresie.

Am învăţat atunci, prin şedinţele de terapie pe care le-am făcut, căci singură nu am mai putut ieşi din gaura neagră în care simţeam la propriu că mă afundasem, că motivul căderii mele era prea lunga perioadă în care îmi negasem emoţiile neplăcute şi suferinţa de după diagnosticul băiatului meu. Adică da, depresia este şi efectul faptului „că ai fost puternic prea mult timp”. Da, a fi părinte de copil cu autism înseamnă şi multe multe momente în care simţi că nu mai poţi sau simţi frică, furie, ruşine, vină. Şi ai dreptul să ai aceste emoţii, alături de cele pozitive, care sunt la fel de multe.

Dar, chiar dacă mi-aş căuta la rece emoţia, sentimentul de ură pentru propriul copil cu handicap, nu l-aş găsi nici în cele mai negre zile ale mele. Şi dacă l-aş fi găsit acolo (căci cărările unui psihic bolnav sunt extrem de imprevizibile), nu are nimeni niciun drept, niciun motiv, nicio justificare să folosească aceste momente vulnerabile ca să descrie o persoană. Decât doar dacă el însuşi este drumeag pe cărările piezişe ale unui psihic bolnav.

De aceea da, domnilor de la Secom, răspunsul la întrebarea dumneavoastră este la fel ca cel pe care vi l-am dat pe coridoarele CNCD: “Nu, cum să vă urăsc?! Sunt furioasă, indignată, revoltată, uimită şi mulţi părinţi simt la fel, de aceea ne-am mobilizat, de aceea ne-am revoltat public şi am acţionat, pentru că ne-am simţit discriminaţi.” De aceea am cerut şi aşteptăm acum decizia CNCD unde am depus plângerea oficială.

Ura ar trebui să fie antonimul iubirii, adică un sentiment de durată, care să ne caracterizeze în totalitate o relaţie. Pentru că, de exemplu, iubirea de mamă este acea trăire de durată, de ataşament, care, indiferent de emoţiile de furie, de dezamăgire, de supărare, epuizare pe care le-ai avea în relaţia cu copilul tău, iubirea transcende, durează şi este hrănită permanent de bucuria, mândria, recunoştinţa, entuziasmul, energia, încântarea şi multe altele pe care le simţim datorită relaţiei cu copilul nostru.

Domnilor de la Secom, vă rog, nu mai folosiţi ura ca să mă definiţi. Ştiu că aţi vrut să aveţi o campanie de impact, care să arate şi latura mai puţin plăcută a vieţii de părinte de copil cu autism, dar aţi fi avut atât de mult opţiuni, atât de multe emoţii de impact şi de suferinţă prin care noi, părinţii trecem în fiecare zi, încât nu aveţi nicio scuză pentru jignirea pe care ne-aţi adus-o intenţionat sau nu.

Iată un exemplu de material video realizat de Autism Speaks. Autism Every Day sau şapte minute din viaţa noastră de zi cu zi, care este cam aceeaşi în fiecare ţară. Din păcate însă, nu există niciun supliment alimentar care să ne aducă băiatul înapoi (o altă gravă dezinfomare a campaniei Secom). Există însă alte „suplimente” care ne ajută în fiecare zi: răbdare, terapie, toleranţă, educaţie şi multă multă iubire.
Sus In jos
camel

camel


Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitimeLun 26 Noi 2012 - 5:08

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Amenda de 8.000 lei pentru campania "Uraste!" initiata de compania Secom. Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii: Campania "constitutie fapta de discriminare"
de Raluca Pantazi
Luni, 26 noiembrie 2012

Campania "Uraste!" initiata de compania farmaceutica Secom "constitutie fapta de discriminare", a decis astazi, 26 noiembrie, Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD). Colegiul director al CNCD a anuntat printr-un comunicat remis HotNews.ro ca "a aplicat sanctiunea amenzii contraventionale in valoare de 8.000 lei". "Campania incalca dreptul la demnitate a persoanelor cu dizabilitati sau a celor cu afectiuni psihice", informeaza Consiliul.

Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) anunta printr-un comunicat de presa ca astazi, 26 noiembrie, Colegiul director al CNCD a analizat in sedinta "petitia depusa de Federatia pentru Drepturi si Resurse pentru Persoanele cu Tulburari in Spectrul Autist, avand ca obiect campania companiei farmaceutice SECOM promovata pe site-ul de internet [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] in farmaciile din Romania, respectiv in spatii publice, o campanie de promovare a unui supliment alimentar".

"In cadrul sedintei, Colegiul director a constatat ca obiectul campaniei constituie fapta discriminare potrivit art.2, alin. 1 si art. 15 din O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata si a aplicat sanctiunea amenzii contraventionale in valoare de 8.000 lei conform art. 26, alin. 1. Campania incalca dreptul la demnitate a persoanelor cu dizabilitati sau a celor cu afectiuni psihice", informeaza Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii.
In comunicat se arata ca "hotararea Colegiului director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii va fi redactata si comunicata partilor in termen de 15 zile de la adoptare, conform legii".

Informatii de context

Amintim ca pe 10 octombrie Centrul de Resurse Juridce (CRJ) si Federatia pentru Drepturi si Resurse pentru Persoanele cu Tulburari in Spectrul Autist (FEDRA) au anuntat printr-un comunicat de presa ca "dezaproba cu hotarare campania 'Uraste!' ([Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] ), prin care firma Secom promoveaza un produs distribuit in farmacii".

"Mesajul campaniei 'Uraste!' este unul total discriminatoriu atat la adresa copiilor cu autism si a parintilor lor, cat si la adresa unor categorii de persoane care sufera de afectiuni psihice (ex.: Alzheimer). Mesajul instiga totodata la ura fata de persoanele vulnerabile, iar in cazul copiilor cu autism chiar promoveaza ideea ca ura parintelui fata de copil este normala: 'Uraste-ti baietelul care a devenit de nestapanit. Uraste-ti baietelul care niciodata nu vrea sa stea locului si nici nu te asculta. Uraste-ti baietelul care se enerveaza din nimic si se poarta urat cu ceilalti.', se arata in comunicatul celor doua organizatii.

Centrul de Resurse Juridce (CRJ) si Federatia pentru Drepturi si Resurse pentru Persoanele cu Tulburari in Spectrul Autist (FEDRA) i-au cerut firmei SECOM "sa opreasca imediat orice difuzare a spotului si, de asemenea, sa inceteze expunerea in farmacii a oricarui material publicitar din aceasta campanie!". "FEDRA si CRJ cer, in egala masura, forurilor competente, sa sanctioneze firma SECOM pentru instigare la ura si discriminare", se mai arata in comunicat semnat de cele doua organizatii.

Pe 11 octombrie, Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati (CEDCD) a sesizat Parchetul cu privire la campania pentru un produs farmaceutic in care se face referire la copiii cu autism si care are mesajul "Uraste!", scrie Mediafax. Presedintele CEDCD, Madalina Turza, a declarat ca "este socant faptul ca din ratiuni de marketing o companie privata isi permite sa instige la ura si discriminare impotriva uneia dintre cele mai vulnerabile categorii sociale existente la nivelul societatii romanesti".

CEDCD a precizat intr-un comunicat de presa ca isi exprima increderea "ca autoritatile competente vor tine cont, in instrumentarea acestui caz, de gravitatea posibilelor consecinte ale unor astfel de acte de instigare, dar si de pericolul pe care il implica crearea unui astfel de precedent in Romania".

In replica, pe 11 octombrie, compania Secom - care a initiat campania "Uraste!" - a anuntat printr-un comunicat de presa ca intentiile sale au fost departe de acuzatiile care i-au fost aduse, campania nefiind conturata in jurul ideii "imi urasc copilul pentru ca are autism", transmite Mediafax.

Compania Secom informeaza in comunicat ca aceasta campanie "de la bun inceput a fost gandita ca o campanie neconventionala ce a vizat doi pasi, fiind bazata pe o antiteza intre ura si iubire. Demersul nostru a inceput invers, tocmai pentru a mobiliza oamenii si a starni reactii. Cu toate acestea, ideea campaniei nu este in niciun caz conturata in jurul mesajului 'imi urasc copilul pentru ca are autism'. Sunt cuvinte scoase din context, pe care cei de la Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabiliati le-au asociat nepotrivit, deformand mesajul. In niciun caz nu am dorit sa instigam la ura, dimpotriva! Mesajul nostru vorbeste onest despre toate momentele acelea dureroase in care familiile celor bolnavi se regasesc. Sunt momentele in care ei urasc boala, nu bolnavul. Gandul din spate este unul cat se poate de curat si de real".

"In continuare, va cerem un pic de rabdare, pentru ca a doua parte a campaniei, care va fi implementata in foarte scurt timp, are un mesaj pozitiv si cat se poate de clar, adresat societatii civile in intregime", preciza compania.

Pe 15 octombrie, Adevarul scria ca mesajul campaniei "Uraste!" s-a transformat in "Iubeste-i!". "Pana acum te-ai revoltat si ai aratat ca-ti pasa. Mai poti face un pas donand 1 euro pentru ajutorarea celor afectati de Autism, ADHD, Alzheimer si Parkinson", se arata in prezent pe site-ul campaniei.
Sus In jos
Continut sponsorizat





o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile Empty
MesajSubiect: Re: o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile   o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile I_icon_minitime

Sus In jos
 
o reclama agresiva, care ne "descrie" trairile si emotiile
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Carti despre autism
» CAMPANIE:Autismul exista/Drama prin care trec copiii cu autism din Romania si parintii lor
» Servicii pentru familiile care sufera de autism
» Care este lista de jucarii pentru copii cu autism?
» E cineva care a folosit Neuro Optimizer, as dori sa-l incerc.

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Copii cu autism  :: Help !...Autism. :: Articole de presa,Anunturi.-
Mergi direct la: